سنجدو خواص آن
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ

سنجدو خواص آن

سنجد به انگلیسی،سنجد in english،سنجد و خواص آن،سنجد تلخ،سنجد در انگلیسی

جالب است بدانید که سنجد میوه ای است پرخاصیت که به صورت خشک شده از آن استفاده می شود و این میوه طبعی خشک و سرد دارد.
خواص درمانی سنجد:
لازم به ذکر است که بهترین اثر سنجد،‌ رفع کمبود ویتامین C بدن است و خوردن آن، ‌از ورود عفونت به بدن پیشگیری کننده می باشد .در واقع میوه سنجد قابض و رفع کننده اسهال است.قابل ذکر است که به خاطر وجود ویتامین K در سنجد ضد خونریزی می‌باشد. سنجد برطرف کننده سموم معده و روده می‌باشد.واقعیت این است که سنجد بادشکن و مقوی قلب است.

سنجد،خواص سنجد
بدنیست بدانید که سنجد استخوان را محکم و دستگاه گوارش را تقویت می‌ نماید.در واقع  همچنین سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می‌دهد و خاصیت سیرکنندگی بالایی را نیز دارد. جالب است بدانید که سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی به شمار می رود.بهتر است بدانید که سنجد منبع غنی از کلسیم است و برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است و استخوان‌های افراد را محکم می‌سازد.قابل ذکر است که سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش افراد بسیار مناسب است و افرادی که رژیم‌های لاغری دارند، می‌توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار بدهنذ زیرا برای آنها مفید است .

سنجد،خواص سنجد

بدنیست بدانید که به گفته درمانگران طب سنتی استفاده از ترکیب برابر پودر سنجد با سویای بوداده و مخلوط کردن یک قاشق از آن با یک لیوان شیر و یک قاشق عسل بهترین دارو برای درمان نرمی و پوکی استخوان می باشد. لازم به ذکر است که در صورتی که برگ‌های سنجد را در روغن زیتون بجوشانید تا برگ‌ها نرم و له شوند و از این روغن برای ماساژ سر استفاده نمایید، سبب تقویت موها و افزایش رشد تارهای مو می‌شوید.

سنجد،خواص سنجد
خواص گل، برگ و پوست درخت سنجدرا بشناسید:
در واقع برگ درخت سنجد به صورت ضماد موجب می‌شود که دمل زود سر باز کند.لازم به بادآوری است که از گل آن برای التیام زخم‌ استفاده می ‌شود.
البته جوشانده برگ سنجد، بهترین دارو برای اسهال کودکان نیز است.قابل ذکر است که پودر هسته ی سنجد در درمان التهاب ‌های حاد و مزمن کاربرد فراوان دارد
بتران جوان از بوئیدن آن خودداری کنند چون باعث ازدیاد شهوت در خانمها می‌گردد.
بهترین زمان مصرف سنجد
جالب است بدانید که بهتر است سنجد را به عنوان میان وعده استفاده نمود.
سنجد،خواص سنجد
جالب است بدانید در احادیث گفته شده است که سنجد :گوشتش گوشت می آورد، استخوانش استخوان می رویاند و پوستش پوست آور است. کلیه ها را گرم و معده را دباغی می کند و ایمن از بواسیر و ادرار قطره قطره است. ساق ها را نیرو می بخشد، جذام را ریشه کن می کند و برای تب سودمند است
بهترین حالت مصرف پودر سنجد: شیر و سنجد می باشد.
مضرات سنجدرا بدانید :
سنجد برای اشخاصی که یبوست دارند ضرر دارد.

سنجدو خواص آن

مطالب مرتبط:

عناب

انجیر

رازیانه

توت خشک





:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: